چگونه به عنوان ادمین اینستاگرام درآمد بالا داشته باشیم؟2023-05-25
آموزش صفر تا صد ادمین اینستاگرام رایگان + کاربردی وبلاگ پونیشا
اهمیت داشتن خلاقیت در کنار تولید محتوا بسیار مورد توجه قرار میگیرد. اینستاگرام یک پلتفرم سرشار از محتوای متنوع است و تنها ایدههای نوآورانه میتوانند در این فضا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. برای موفقیت در این شبکه بایستی محتوای چند رسانه، جذاب و منحصر به فردی تولید کرد. ایدههای خلاقانه و طوفانهای فکری سازنده موجب دیده شدن محتواهای فرد در بخش اکسپلورر شده و به جذب فالوورهای بیشتر برای پیج کمک فراوانی میکنند. یک ادمین حرفه ای اینستاگرام از کلیه منابع رایگانی که برای تسلط بیشتر بر مدیریت شبکه های اجتماعی طراحی شده استفاده میکند.
درآمد و حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
در ادامه مطلب مواردی را که به شما برای ادمین اینستاگرام شدن کمک میکند معرفی میکنیم. ارائه تخفیفهای ویژه، معرفی محصولات جدید و ارسال پیامهای شخصی سازی شده تبلیغاتی میتوانند به شما کمک کنند تا این ارتباط را تقویت کرده و مشتریان بعدی خود را ترغیب نمایید. مهمتر از همه اینکه ادمین باید بداند که یک پیج چگونه در اینستاگرام رشد میکند و به فروش میرسد تا بتواند فالوورهای آن را افزایش دهد. ادمین باید تبلیغات در اینستاگرام را شناخته و بداند که این تبلیغات چگونه کار میکنند و چگونه میتوان با محتوای تبلیغاتی موثر، فالوورهای بیشتری جمع کرد. همچنین با الگوریتمهای اینستاگرام آشنا بوده و بداند چه محتوایی شانس نمایش بیشتری در اکسپلور را دارد.
انواع مختلف ادمینی وجود دارد که هر کدام بر بخش خاصی از مدیریت پیج تمرکز دارند. انعطاف پذیری ادمینی پیج اینستاگرام به برندها و کسب و کارها اجازه داده تا با تغییر نیازها و اهداف، ادمینهای جدیدی را برای بهبود عملکرد پیج انتخاب نمایند. ادمین Instagram فردی است که وظیفه به روز رسانی و مدیریت یک پیج را بر عهده میگیرد. این فرد میتواند مسئولیتهای متنوعی از جمله تولید و انتشار محتوای جدید، مدیریت تعامل با کاربران و تحلیل عملکرد پیج را انجام دهد. ادمین اینستاگرام میتواند خود صاحب اکانت باشد بدون اینکه از سوی صاحب پیج برای مدیریت آن استخدام گردد. به همین خاطر ادمینها لزوماً صاحبان اصلی پیج نبوده و ممکن است در طول زمان هم تغییر کنند.
طبیعتا کسبوکارها هم در جایی بیشتر فعال هستند که کاربران در آن حضور دارند. بعد از وقوع کرونا بسیاری از کسبوکارهای فیزیکی به سمت آنلاین شدن حرکت کردند تا بتوانند از این فضای ایجاد شده به نفع خودشان استفاده کنند. این مسئله می تواند در روند رشد پیج اثرگذار باشد و موجب مشکلات مختلفی شود. در صورت تخلف از قوانین اینستاگرام جرایمی برای شما در نظر گرفته می شود که شامل برخی محدودیت ها یا حتی مسدود شدن حساب کاربری شما هستند.
برای موفقیت در شغل ادمینی، باید بتوانید با ابزارهایی مثل Photoshop یا Canva کار کرده و محتوای بصری را به شکلی بینقص ارائه دهید. علاوه بر این، ادمینهای حرفهای میتوانند با ارتقای مهارتهای خود و یادگیری روشهای جدید برای جذب فالوور، تولید محتوا و طراحی استراتژیهای تبلیغاتی موقعیتهای شغلی بهتری پیدا کنند. از روشهایی مثل تبلیغات هدفمند، همکاری با اینفلوئنسرها و فعالیتهای ارگانیک برای افزایش فالوورها استفاده میشود. این فرایند نهتنها به رشد پیج کمک میکند، بلکه به درآمد ادمین نیز افزوده میشود. ادمین باید با تحلیل دقیق از وضعیت پیج، بهترین راهکارها را برای ارتقا کسبوکار پیشنهاد دهد. این مهارتها تاثیر زیادی روی درآمد ادمین اینستاگرام دارند، زیرا کارفرمایان معمولا به دنبال ادمینهایی هستند که بتوانند نقش مشاور را نیز ایفا کنند.
شما هرگز متوجه نمیشوید که پیج اینستاگرام چه مشکلات و نقاط ضعفی دارد، مگر اینکه مهارت تجزیه و تحلیل داشته باشید. در واقع یک ادمین که از تجزیه و تحلیل سر در میآورد همیشه پیج را تحلیل میکند تا نقاط قوت آن را پروش دهد و نقاط ضعف را نیز برطرف کند. مثلا فرض کنید پستی را چند روز پیش به اشتراک گذاشتهاید، حال اگر به مهارت آنالیز مسلط باشید، باید بررسی کنید که این پست چه نتایجی داشته است.
حقوق ادمین اینستاگرام به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
تصویر کنید که یک پیج اینستاگرام را در مدت کوتاهی از چند صد فالوور به چندین هزار فالوور رساندهاید. چنین دستاوردهایی میتوانند شما را به عنوان یک ادمین حرفهای در بازار کار معرفی کنند و درآمدتان را به طور چشمگیری افزایش دهند. به عنوان یک ادمین اینستاگرام، شما با برندها، کسبوکارها و افراد مختلف در ارتباط خواهید بود. چنین فرصتهایی میتوانند به توسعه حرفهای و گسترش شبکه ارتباطی شما کمک کنند. یکی از بزرگترین مزایای شغل ادمینی، انعطافپذیری در زمان و مکان کار است.
بنابراین توصیه میکنیم این برنامه را فقط به چشم یک تفریح نبینید بلکه تلاش کنید تا از اینستاگرام به کسب درآمد برسید. یکی از برترین پلتفرمهایی که ایتفلوئنسرها و creators میتوانند از محتوای خود درآمدزایی کنند و فالوورهای بیشتری را جذب کنند، اینستاگرام است. در ادامه مطلب به بررسی مهمترین مهارتها در مورد ادمین Instagram میپردازیم. همچنین سعی کنید تا جای ممکن پیجهای زیادی را فالو نکنید، با فالو کردن پیجهای متعدد و دنبال کردن محتواهای آنها، وقتتان بیهوده تلف خواهد شد و انجام کارهای مهمتر نیز به تعویق میافتد. هیچکس انکار نمیکند که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اعتیادآور بوده و ممکن است باعث مختل شدن انجام فعالیتهای روزمره شود. جای دیگری که مهارت مذاکره برای شما مفید خواهد بود، مذاکره کردن با مشتریان پیج است.
این توقع میتواند فشار زیادی به ادمینها وارد کند، بهویژه زمانی که موفقیت یک کمپین به زمان نیاز دارد. شما باید همیشه آماده باشید تا به سؤالات و نظرات کاربران پاسخ دهید، حتی در آخر هفتهها. حالا که با مزایای ادمینی آشنا شدید، در این بخش نگاهی به برخی از چالشها و معایب شغل ادمینی خواهیم داشت. برای موفقیت در این شغل، باید همیشه بهروز باشید و با جدیدترین تغییرات و روندها آشنا شوید. مطالعه بلاگها، پیگیری اینفلوئنسرهای معتبر و شرکت در وبینارها و سمینارهای آنلاین میتواند به شما در این زمینه کمک کند.
به عنوان یک VA برای یک اینفلوئنسر اینستاگرام، طیف وسیعی از وظایف از جمله پاسخ دادن به دایرکتها، زمانبندی پست و پاسخهای کامنتها را مدیریت خواهید کرد. اینفلوئنسر همچنین ممکن است از شما درخواست ایدههای محتوا برای کمک به رشد برند شخصی خود کند. روشن کردن موقت این پیشنهادات میتواند راهی عالی برای افزایش تعداد مشترکان شما باشد، بدون اینکه به کسب درآمد شما از اینستاگرام آسیب زیادی وارد شود. اما چه اشتراکی باید تهیه کرد؟ این به مخاطبان، جایگاه شما و میزان محتوای انحصاری شما بستگی دارد. اگر قرار است کار اضافی زیادی برای مشترکین خود انجام دهید، منطقی است که یکی از قیمتهای بالاتر را تهیه کنید.
سپس ادمین باید تجزیه و تحلیل کند که کدام محتوا بیفایده و کدام موثر است. همچنین ادمینها از این طریق میتوانند اطلاعاتی در مورد میانگین سن، جنسیت و زمان آنلاین بودن مخاطبان به دست آورند. بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل وضعیت پیج، خود سایت اینستاگرام و ابزارهای آنالیز (analysis tools) اینستاگرام است. هر کسی که میخواهد این حرفه را انتخاب کند و در این کار پیشرفت کند، باید استفاده از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل دقیق را یاد بگیرد. آشنایی با این ابزارها، به خصوص برای ادمینهایی که کار برنامهریزی و مشاوره پیج را انجام میدهند، بسیار مهم است. این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام یک ادمین حرفهای برای اینستاگرام هستند بسیار مهم است.
درآمد ادمین اینستاگرام به طور مستقیم به مهارتها و استراتژیهایی که برای افزایش حقوق خود به کار میبرد، بستگی دارد. یکی از نکاتی که میتواند به ادمینها در افزایش حقوق کمک کند، انجام کار بهصورت دورکاری است. در برخی دیگر از بیزینسها، وظایف ادمین محدود به انتشار محتوا و تعامل با مخاطبان است. این تفاوت در مسئولیتها و اختیارات ادمینها، عامل اصلی تعیین میزان درآمد آنها به شمار میآید. به عبارت دیگر، هر چقدر که مسئولیتهای ادمین بیشتر باشد، طبیعتا درآمد بیشتری هم خواهد داشت.
در اغلب موارد، درآمد ادمین اینستاگرام در زمینه تبلیغات، به سودمندی کار بستگی دارد. درواقع این شغل یک نوع بازاریابی محسوب میشود و هرچقدر که بازخورد بهترین دریافت کنید حقوق بیشتری نیز خواهید گرفت. به طور کلی درآمد ادمین تبلیغات متغیر است و حتی میتواند بیشترین حقوق را در میان تمام انواع ادمینها داشته باشد. در گوشه و کنار افراد بسیاری هستند که با کسب مهارت ادمینی توانسته اند ماهانه درآمدهای چندصد میلیونی را تجربه نمایند. ادمینی اینستاگرام نه تنها یک شغل است، بلکه فرصتی برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است. در این شغل شما میتوانید از مهارت های خود در مدیریت، تولید محتوا و بازاریابی استفاده کنید و به درآمدی قابل توجه دست پیدا کنید.
{معرفی 11 ابزار کاربردی برای ادمینهای اینستاگرام
|}امروزه بسیاری از افراد تنها در خانه و با فعالیت مجازی درآمدهای قابل توجهی کسب میکنند. شغل ادمین Instagram یکی از فرصتهای جذاب دنیای دیجیتال است که میتوانید بدون حضور فیزیکی در محل کار، از خانه کسب درآمد نمایید. بسیاری از کسب و کارها و افراد به دنبال مدیریت حرفهای پیجهای خود بوده و این فرصت مناسب برای کسانی است که به دنبال شغل منعطف و دورکاری هستند.
در حال حاضر آژانس های بازاریابی بسیاری هستند که خدمات کاملی در این زمینه ارائه می دهند؛ شما می توانید در این آژانس ها مشغول به کار شوید یا به صورت مستقل فعالیت کنید. منظور از ادمین فردیست که مدیریت یک یا چند پیج را در اینستاگرام به عهده داشته و باعث رشد و پیشرفت آن پیج ها می شود. این ادمین وظیفه دارد تا بهترین راه برای تبلیغ، گسترش برند، شناساندن پیج به افراد جدید و همچنین افزایش فروش را انتخاب کند. یکی از مهمترین وظایف ادمینی به عهده مدیر آنالیزگر است؛ زیرا سایر ادمینها با توجه به همین تجزیه و تحلیلها استراتژیهای خود را برنامه ریزی میکنند. شما به عنوان یک مدیر، باید به دنبال جذابترین ایده تولید محتوا در اینستاگرام باشید، با به کار گیری بهترین تجهیزات، آن را اجرایی کنید و در مناسبترین زمان پست کنید. منظور از زمان مناسب، ساعتی از روز است که اغلب فالوورهای شما در اینستاگرام هستند و امکان دیده شدن پست شما در بالاترین حد خود است.
یعنی هر چه افراد در صفحه شما فعالیت داشته باشند مثلا محتواهای شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، ذخیره کنند و برای شما کامنت و ریپلای بگذارند، پیج شما بیشتر دیده میشود و رشد میکند. یک ادمین حرفهای، محتوا را به گونهای تولید میکند که بیشترین تعامل را با مخاطب ایجاد کند. باید به طور مداوم و با پشتکار کار کنید و منتظر نتیجههای بلندمدت باشید.
اینستاگرام متوجه میشود که این محتوا برای کاربران جذاب بوده و آن را به افراد دیگر نیز نشان میدهد (نشان دادن پست یا ریلز شما در اکسپلور به افراد علاقهمند به موضوع پیج شما). ممکن است ۳ ماه بهصورت مداوم تولید محتوا کنید اما تعامل کافی از سمت فالوورها نبینید یا فروش آنچنان زیادی ایجاد نشود. برای همین در این مقاله سعی میکنیم، هرآنچه که برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفهای اینستاگرام نیاز دارید را به شما ارائه کنیم. بیاغراق شاید این مقاله بهترین آموزش رایگان ادمین اینستاگرام برای شما باشد. اینکه چطور ادمین پیج اینستا شویم نیاز به آموزش تمامی مهارت های گفته شده ندارد، چرا که هر ادمین اینستاگرام می تواند وظایف متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد!
بجز شرایط اضطراری، در مهمانیها و شرایط مشابه از اینستاگرام استفاده نکنید. بنابراین از لیست مهارتها، مواردی که برای شما اولویت دارند و در آنها نیز ضعیف هستید را انتخاب کنید و سعی کنید روی آنها مسلط شوید. از هشتگهای مرتبط با موضوع ویدیو و ترندهای روز استفاده کنید اما زیادهروی نکنید! گاهی اوقات یک ویدیوی وایرال میتواند بهاندازه صدها میلیون صرف بودجه برای تبلیغات، بازدهی داشته باشد. با رعایت چند نکته ابتدایی، شما هم می توانید مثل یک مدیر موفق در عرصه تولید و ارائه محتوا عمل کنید.
ادمین اینستاگرام فردی است که تولید محتوا، برنامهریزی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی، مدیریت و پاسخگویی به کاربران در پیجهای اینستاگرام را به عهده دارد. ادمین Instagram باید بر این مسئله واقع واقف باشد که محتوا اساس کار اینستاگرام به شمار میآید. پس یک ادمین باید بتواند محتوای جذاب تولید کرده که علاوه بر افزایش فروش پیج، درگیری و تعامل را هم افزایش دهد و فالوورهای زیادی را به پیج خود بیافزاید. البته نوع محتوا کاملاً بستگی به هدف و موضوع پیج داشته و ممکن است به صورت بنرهای ساده یا اسلایدهای گرافیکی نوشتار در عکس یا ویدیو باشند.
همچنین ممکن است ادمین دایرکتر وظیفه تبلیغات و ارسال بنر تبلیغاتی در دایرکت را هم به عهده داشته باشد. همچنین ادمین بلاگر باید ظاهر موجه ای داشته باشد تا مخاطب را جذب کند. به طور معمول وظیفه ادمین بلاگر قرار گرفتن جلوی دوربین و معرفی محصولات یا خدمات پیج است. اگر پاسخ شما مثبت است می توانید دیگر مهارت های لازم را نیز فرا گرفته و به عنوان ادمین اینستاگرام مشغول به کار شوید. برای تحلیل اطلاعات آماری پیج های اینستاگرامی می توانید از ابزارها و سایت های آنالیز پیج کمک بگیرید که لازم است مهارت های این کار را به دست آورید.
البته این اصطلاح معمولاً برای پیجهایی به کار میرود که فالوورهای زیادی دارند و صاحب اصلی پیج، زمان کافی برای رسیدگی به امور صفحه اینستاگرامی خود را ندارد. گاهی مواقع هم افراد یا شرکتهای بزرگ برای بهبود و توسعه کسب و کار یا رشد فروش خود در این رسانه اجتماعی، ادمین استخدام میکنند تا پیجشان در یک مسیر درست و منطقی قرار بگیرد. در مقاله «شغل ادمینی اینستاگرام چیست؟»، در مورد وظایف ادمین اینستاگرام مفصل صحبت کردهایم. یک ادمین اینستاگرام وظیفه مدیریت یک یا چند حساب کاربری اینستاگرامی برای افراد، شرکتها یا برندها را برعهده دارد. اگر به شبکههای اجتماعی علاقهمند هستید و از وقت گذراندن در اینستاگرام لذت میبرید، این شغل میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد.
- {
- منظور از زمان مناسب، ساعتی از روز است که اغلب فالوورهای شما در اینستاگرام هستند و امکان دیده شدن پست شما در بالاترین حد خود است. |}
- در فضایی که کاربران با انبوهی از محتواهای مختلف روبهرو هستند، نوشتن کپشنهای جذاب و روایت داستانهایی گیرا میتواند تمایز بزرگی ایجاد کند.
- همانطور که در بالا ذکر شد، هر پروفایل در اینستاگرام یک صفحه و صفحه اختصاصی است. {
- همانطور که گفتیم ادمین مدیر یک صفحه اینستاگرام است و باید مهارت مدیریت پیج اینستاگرام را بلد باشد. |}
- در صورت تخلف از قوانین اینستاگرام جرایمی برای شما در نظر گرفته می شود که شامل برخی محدودیت ها یا حتی مسدود شدن حساب کاربری شما هستند. {
- لازم به ذکر است که قابلیت بونوس اینستاگرام در حال حاضر در فاز آزمایشی قرار دارد و تنها در چند کشور از جمله آمریکا و کره جنوبی فعال است. |}
ادمین پیج کسی است که با انتشار محتوا، تغییر ظاهر پیج و پاسخگویی به کاربران، مدیریت کامل صفحه را برعهده میگیرد. حالا با کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام یک شغل مجزا ایجاد شده است و در واقع ادمین شدن به معنای به دست گرفتن یک شغل جدید است. در دنیای امروز، شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شدهاند. از میان این پلتفرم ها، اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی، جایگاه ویژه ای در بازاریابی، برندینگ و کسب درآمد پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال یک فرصت طلایی برای موفقیت در این فضا هستید، ادمینی اینستاگرام میتواند راهکاری عالی برای شما باشد. اما چرا اینستاگرام؟ چرا باید به ادمینی اینستاگرام روی بیاورید؟ و چرا دوره ادمینی اینستاگرام ابتکاری نو بهترین انتخاب برای شماست؟ در این مقاله به تمامی این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.
در هر صورت همه فعالیتهای پیج بر بستر اینستاگرام انجام شده و کاملاً بدیهی است که یک ادمین باید مهارت کاملی بر اینستاگرام داشته باشد و بخشهای مختلف آن را بشناسد. در نهایت آنکه ادمین Instagram بداند که اینستاگرام دقیقا چه تنظیماتی دارد و چگونه باید از آنها استفاده کند. طبیعی است که یک ادمین متخصص و حرفهای، درآمد بیشتری نسبت به همکاران خودش داشته باشد. با داشتن این مهارت، هزینههای تبلیغات در بهینهترین حالت ممکن خواهد بود. شما بهعنوان ادمین اینستاگرام باید بهصورت دورهای آنالیزهای مختلفی انجام دهید. نکته مهم این است که شما باید در هر دوره، نتایج تقویم محتوای خود را ارزیابی کرده و سعی کنید در دوره بعدی آن را بهبود دهید.
گاهی اوقات یک کسب و کار اینستاگرامی با صرف تلاش، زمان و انرژی زیاد برای تولید محتوا به جایگاه قابل قبولی میرسد اما ناگهان با یک اشتباه کوچک، همه چیز از دست میرود. اکنون به بررسی تمام وظایف یک ادمین اینستاگرام میپردازیم که توسط صاحب اصلی پیج به این افراد واگذار میشود. البته لازم است ذکر کنیم که تعیین سقف مشخص برای میزان دریافتی ادمینها امکانپذیر نیست و این رقم متغیر است. ادمین اینستاگرام کیست، کار او دقیقا چیست و درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟ اینها سوالاتی هستند که در مقاله پیشرو قصد پاسخ به آنها را داریم. درآمد ادمین اینستاگرام بسته به میزان تخصص از حداقل ۶ میلیون تا بالای ۵۰ میلیون از هر پیج است. در این زمینه، استفاده از هشتگهای مناسب و پرطرفدار اهمیت زیادی دارد؛ زیرا میتواند دسترسی به پستها را افزایش دهد و باعث جذب مخاطب جدید شود.
حالا ممکن است سر کارفرما شلوغ شود و بخواهد مدیریت تبلیغات را نیز به شما واگذار کند. بنابراین هر کسبوکار، مهم نیست بزرگ باشد یا کوچک، به یک ادمین حرفهای نیاز دارد. کسبوکارها شاید روزانه ۱۰ رزومه از افراد مختلف برای ادمینی دریافت کنند اما بسیاری از افراد بهدلیل نداشتن سواد و تخصص کافی در این زمینه، رزومه آنها رد میشود. ادمین اینستاگرام به شما می تواند به طور حرفه ای، کمک کند تا با کمترین زمان، بیشترین رضایت را از سوی کاربران خود جلب کنید که نتیجه آن افزایش فروش و شناخته تر شدن برندتان خواهد بود. بعضیهایشان در خود صفحه اعلام میکنند که دنبال ادمین هستند و شما میتوانید به آنها پیام دهید و کار مدیریت پیجشان را به عهده بگیرید. این ابزارها، اطلاعات کامل و تجزیه و تحلیل محتواهای منتشر شده در پیج را در اختیار ادمین قرار میدهد.
در این مقاله، به شما میگوییم که ادمینی چیست، به چه مهارتهایی نیاز دارد، درآمدش چقدر است و… . البته این ادمینها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، میتوانند همزمان با چند مجموعه کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمینهایی که کار تولید محتوا انجام میدهند هم در این بازه قرار میگیرند. در حال حاضر، فعالیت در شبکههای اجتماعی بهعنوان یک محیط رو به رشد برای کسب و کارها و افراد، موقعیتی مناسب برای کسب درآمد دلاری فراهم کرده است. انگلیسی بهعنوان یک زبان جهانی، شما را قادر میسازد که با مخاطبان و فرصتهای بینالمللی ارتباط برقرار کنید و به راحتی با برندها و شرکتها در سراسر جهان همکاری کنید.
با وجود مجازی بودن کار در خصوص ادمین شدن در اینستاگرام، قراردادی میان صاحب پیج و فردی که می خواهد ادمین پیج شود بسته می شود. هدف از انجام این کار، سپردن برخی از مسئولیت های پیج به فردی به جز صاحب اصلی پیج یا برند مربوطه است. در اینجا مدیر حرفه ای ابزاری برای اندازه گیری میزان انتشار محتوا و تبلیغات به شما ارائه می کند. قانونی که به ازای نشر 80% از محتوای مربوط به موضوع پیج، 20% تبلیغات را مجاز می داند.
درآمد ادمین اینستاگرام