راهنمای جامع سئو محلی (Local SEO) سلطه بر جستجوهای نزدیک من!

سئو محلی یا لوکال سئو برای منطقه جغرافیایی چیست؟

ثبت لوکیشن در گوگل مپ، از جمله روش‌هایی است که در سئو محلی تاثیر زیادی دارد. احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که هنگام سرچ برخی از موضوعات، اطلاعاتی در خصوص موقعیت جغرافیایی در ریچ اسنیپت نمایش داده می‌شود. این اطلاعات از گوگل مپس گرفته شده و در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود. پس نه تنها باید سئو محلی باید سایت خود را در این ابزار رایگان گوگل ثبت کنید؛ بلکه باید اطلاعات آن را تکمیل و بهینه کنید. با سوبلز، می‌توانید از تمام مزایای سئو محلی بهره‌مند شوید و کسب‌وکار خود را در نتایج جستجوی محلی به صدر برسانید.

و می توان برای صرفه جویی در وقت از ابزارهایی برای یافتن سایت های مرتبط برای دریافت بک لینک استفاده کرد. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. اطمینان حاصل کنید که ناوبری وبسایت شما واضح، کاربردی و آسان برای استفاده است.

جهت دریافت نتیجه بهتر در این بخش از سئو، بهتر است از اسکماهای مربوطه استفاده کنید. این به گوگل ثابت می کند که شما برای مشتریان خود چقدر ارزش قائل هستید. دقت کنید که اطلاعاتی مانند ساعت کار، روزهای تعطیل و اطالاعات اولیه دیگر همگی به روز باشند. گروهی که انتخاب می کنید باید یکی از پیش فرض های گوگل باشد، نمی توانید از خودتان چیزی اضافه کنید. گوگل از شما می خواهد گروهی که بهتر بیزنس شما را توصیف میی کند را انتخاب کنید.

در این صورت نتایج برای کاربران به صورت بهینه‌تری نمایش داده شده و شانس افزایش درآمد برای کسب و کار بیشتر می‌شود. سئو محلی ابزار حیاتی برای کسب و کارهایی است که به دنبال جذب مشتریان در یک منطقه خاص هستند. با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مناسب می‌توانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید و در نتایج جستجوهای محلی بهتر ظاهر شوید. از به روز رسانی اطلاعات خود تا ایجاد محتوای محلی، همه این اقدامات می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. در این مقاله با هم به مفهوم سئوی محلی به عنوان یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های افرایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتری پرداختیم.

این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است. گوگل با استفاده از ip موقعیت دقیق شما را تشخیص می‌دهد و نتایج SERP را متناسب با موقعیت جغرافیایی شما نیز تغییر می‌دهد. اگر به دنبال شرکت خدماتی تمیزکاری منزل در محدوده تجریش باشید، نتایج محلی گوگل شما کمک می‌کند تا شرکتهای خدماتی حوالی این موقعیت را در نتایج جستجو ببینید. این ویژگی به کسب‌وکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند. به کلیه‌ی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل از موقعیت مکانی خود انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. استنادهای ثابت NAP در چندین پلتفرم آنلاین به اعتبارسنجی اطلاعات مکان کسب و کار برای موتورهای جستجو کمک می‌کند.

متاسفانه علیرغم اینکه مهم‌ترین ملاک در جستجوی محلی، مکان فیزیکی یک کسب و کار است، اما این فاکتوری است که نمی‌توان تغییرش داد. بنابراین مهم است که بتوانید به خوبی به گوگل نشان دهید که دقیقا کجا هستید و در چه محدوده‌ای می‌توانید خدماتتان را به مشتریان ارائه دهید. از این نقطه نظر می‌توان نزدیکی را مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی تلقی کرد. همچنین این تنها فاکتوری است که تنها در رتبه‌بندی برای جستجوی محلی موثر است. برتری و مرتبط بودن در سئوی عادی هم موثر است، اما یک سایت شرکتی یا یک فروشگاه آنلاین لازم نیست حتما از لحاظ جغرافیایی به مکان کاربر نزدیک باشد.

این تکنیک در دنیای لوکال سئو اعتبار دارد زیرا اکثر مشاغل محلی لینک های کمی به صفحات داخلی دریافت می کنند. و تجربه ثابت کرده که این تکنیک تاثیر خوبی در سایت کسب و کارهای محلیدارد. برای مثال این کسب و کار تعمیرات سقف برای شهرهای Brockton و Natick بهینه سازی شده است. گام دوم انتخاب کلمات کلیدی است که کسب و کار شما توسط آن شناخته می شوند. Google Suggest ابزار کاربردی دیگری می باشد که در زمان تحقیق کلمات کلیدی باید از آن استفاده کرد. اولین گام در هرکمپین سئو محلی مشخص کردن محلی است که کسب و کار شما در آنجا قرار دارد.

نوشتن یک وبلاگ مهمان در سایت مشابه با صنعت شما به جذب مشتریان هدف کمک می‌کند. اگر شما یک شرکت‌کننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سروصدای اطراف شما به شکل لینک‌های ورودی، رشد رسانه‌های اجتماعی و پوشش رسانه‌ای افزایش می‌یابد. تحقیق کلمات کلیدی همانطور که در سئو داخلی اهمیت بسیاری دارد، در لوکال سئو نیز بسیار مهم است. تحقیق کلیدواژه محلی فرایند درک نحوه جست‌وجوی افراد برای خدمات محلی شما به شمار می‌آید‌. در ادامۀ این مقاله به شما می‌گوییم چگونه فرایند تحقیق کلمات کلیدی را برای سئو محلی انجام دهید. جذب ترافیک مرتبط را می‌توان یکی از مزایای منحصربه‌فرد سئو محلی دانست.

همچنین، مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً ۷۰٪ از مشتریان قبل از خرید، به دنبال اطلاعات محلی می‌گردند. بنابراین اگر کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر نشود، به طور قطع بسیاری از فرصت‌های فروش را از دست خواهید داد. NAP که شامل مهم‌ترین شاخصه‌های کسب و کار شماست، باید در تمامی صفحات سایت شما رویت شود تا گوگل متوجه شود تمامی آن صفحات متعلق به شماست. قرار دادن اطلاعات تماس و نام خود در قسمت پایینی سایت یا همان Footer کمک می‌کند که این اطلاعات در تمامی صفحات شما حضور داشته باشند. در واقع شما سعی می‌کنید با ثبت اطلاعات کسب‌وکار خود در سایت‌های دایرکتوری، نیازمندی‌ها و دسته‌بندی مشاغل، به سایت خود استناد کنید.

نظرات مشتریان را تشویق کنید، زیرا نظرات مثبت به طور قابل توجهی به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می‌کند. از یک متن مختصر و مرتبط با کسب و کار خود که حاوی کلمات کلیدی است که مشتریان شما احتمالاً جستجو می‌کنند، استفاده کنید. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در بررسی‌های آنلاین می‌تواند ارتباط جستجو را بیشتر افزایش دهد. استنادهای مداوم و دقیق مانند نام، آدرس و شماره تلفن یک کسب‌ و کار در فهرست‌های مختلف برای سئو محلی ضروری است. اکنون باید نام تجاری، آدرس، وب سایت و غیره را وارد کنید.همانندGMB ، باید داده ها را از صفحات دیگر خود کپی کنید تا اطمینان حاصل شود که با سایر لیست ها سازگار است.

قبل از اینکه کسب‌وکار خود را وارد دنیای وب کنید هم مجبور به رقابت با دیگر کسب‌وکارهای منطقه خود هستید و دوست دارید تمام اهالی محل فقط مشتری شما باشند. این رقابت و جذب مشتری در فضای آنلاین بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و به ۱ یا ۲ رقیب محدود نمی‌شود. سئوی محلی مدت‌هاست که وجود داره، ولی به واسطه اینکه برای سال‌ها اینترنت در تصرف کامپیوترهای خانگی بود، کما بیش محدودیت داشته. لکن توی دوران حاضر، به دلیل شایع شدن تلفن‌های همراه و اینترنت پرسرعت همراه، سئوی لوکال برای هر شغل و بیزنس حیاتیه. طبق گفته گوگل 76 درصد از افرادی که در گوشی خود جست‌وجوی محلی انجام می‌دهند، در 24 ساعت حداقل یک کسب‌و‌کار را سرچ می‌کنند که 28 درصد از این جست‌وجوها منجر به خرید می‌شود. این الگوریتم رتبه سایت‌هایی که خدمات فروشگاهی بی‌کیفیت ارائه می‌دهد، را کاهش داده و جریمه می‌کند.

روش دیگری که می‌توانید برای جمع‌آوری نظرات استفاده کنید، درخواست مستقیم از مشتریان است. به لیست GMB خود بروید، روی «اشتراک‌گذاری فرم نظر» کلیک کرده و لینک را کپی کنید. کسب‌ و کارها باید پروفایل‌های خود را در فهرست‌های اصلی جستجو مانند Google My Business، Bing Places، و Yelp بهینه کنند. دیجی مایند یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که با هدف کمک به کسب و کارها برای رشد در دنیای دیجیتال تاسیس شده است. ما با استفاده از دانش و تجربه خود در زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا اهداف کسب و کار خود را محقق کنید.

بنابراین، آنچه در هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی عام و بدون قصد محلی مانند “گوشی موبایل” اتفاق می‌افتد، نتایج کلی را به همراه دارد. در این حالت، اهمیت سئو محلی کم است زیرا کاربر می‌تواند از هرجایی گوشی را سفارش دهد یا مشخصات گوشی های مختلف را بررسی کند. اما اگر کاربری “رستوران‌های ایتالیایی در غرب تهران” را جستجو کند، منطقی است که گوگل مکان‌های اطراف را نشان دهد. پارامترهای رتبه دهی گوگل در لوکال سئو را نیز مورد بیان خواهیم کرد. در انتهای این بخش تکنیک هایی کاربردی جهت بهینه سازی لوکال سئو سایت را بیان خواهیم کرد. سایت‌های محلی دیگر می‌توانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایت‌های معروف و پر ترافیکی باشند.

این روش نه‌تنها باعث افزایش بازدید از وب‌سایت می‌شود، بلکه مشتریانی را که به خدمات یا محصولات شما نیاز فوری دارند، مستقیماً به سمت کسب‌وکار شما هدایت می‌کند. سئو محلی فرایندی است که به بهینه‌سازی حضور آنلاین کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی می‌پردازد. این روش شامل نمایش کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی گوگل، گوگل مپ، و سایر موتورهای جستجو می‌شود و به‌طور خاص بر جلب توجه مخاطبانی تمرکز دارد که در نزدیکی محل فعالیت شما هستند. جذب مشتریان محلی در واقع به معنای دستیابی به افرادی است که نیاز فوری به محصولات یا خدمات شما دارند. به‌ویژه در کسب‌وکارهایی که بر روی خدمات یا محصولات خاصی تمرکز دارند، استفاده از سئو محلی می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد.

یک وب‌سایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش می‌دهد. سئو داخلی یکی از بخش‌های مهم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌دهید تا رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک می‌کنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذاب‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد. سایت دایرکتوری به سایت‌هایی گفته می‌شود که فهرستی از کسب و کارهای محلی را جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال سایت‌هایی مانند فیدیلو، پزشکان، اسنپ فود، کی کجاس، سی ایران و … .

سئوی محلی یا لوکال سئو به مجموعه تکنیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که باعث افزایش ترافیک سایت در جستجوهای محلی (جستجوهای مکان محور) می شود. اغلب استراتژی‌های سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها می‌توانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچ‌های گوگل نمایش داده شود. بهتر است نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن را در فوتر سایت قراردهید تا در همه صفحات نمایش داده شود. وجود سازگاری و یکسان بودن اطلاعات کلیدی کسب و کار در سایت و سایر سایت های نقد انلاین اهمیت زیادی دارد. سئوی محلی تمرکزش روی جذب مشتریانی است که در یک محدوده جغرافیایی مشخص و نزدیک به کسب و کار مورد نظر هستند.

همانطور که در بخش های قبل اشاره شد، به دست آوردن جایگاه مناسب در لیست گوگل بیزینس تاثیر زیادی بر روی جایگاه شما در سئو محلی دارد. در حقیقت گوگل تایید کرده که رتبه شما در SERP تاثیر مستقیمی روی جایگاه شما در سئو محلی دارد. با این روش گوگل تعدادی از کلمات کلیدی استفاده شده در سایت رقیبتان را برای شما استخراج می کند. تفاوت اصلی در جستجوی صوتی و جستجوی متنی در این است که در زمان جستجوی صوتی، کاربران از عبارات طولانی تری استفاده می کنند. برخلاف Map Pack نتایج جستجو های محلی در تمامی نقاط به یک شکل نمایش داده می شود. با بررسی محل قرارگیری کسب و کار رقیب، دلیل جایگاه اول وی را در می یابیم.

بر همین اساس شما می توانید با انجام یک سئوی ابتدایی و استاندارد کسب و کار خود را در منطقه به صفحات و لینک های ابتدایی برسانید. بر اساس آمار، درصد بالایی از جستجو ها به صورت محلی انجام می‌شود، به این معنی که کاربران هنگام جستجو به دنبال اطلاعات در مورد مکان ‌ها و کسب ‌و کار های نزدیک به خود هستند. به عنوان مثال، جستجو های «نزدیک من» (مثل «رستوران نزدیک من» یا «فروشگاه پوشاک نزدیک من») در بین کاربران بسیار رایج شده است. در واقع، گوگل با معرفی «پک محلی» یا Local Pack، به کاربران نتایجی را نشان می‌دهد که بهترین گزینه‌ ها برای نیاز محلی آن‌هاست. این پک معمولاً شامل سه نتیجه برتر محلی همراه با نقشه و اطلاعات مکان است.

باید تلاش کنید با تقسیم صفحه به بخش‌های مختلف و ارائه اطلاعات مرتبط برای همه کلمات کلیدی باربری شرق، باربری غرب تهران و … رتبه کسب کنید. ارجاع (سایتِیشن Citation) عبارت است از استفاده از نام کسب و کار، شماره تلفن و آدرس سایت شما (Name, Address , Phone) در سایتهای دیگر. NAP حاوی اطلاعات مهمی درباره کسب و کار شماست و تنها چیزی است که کاربران برای بازدید از محل کسب و کار شما نیاز دارد. برخی از مهمترین سایت‌هایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینه‌هایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند.

با این ابزار می‌توانید جایگاه خود را با رقبا مقایسه کنید و عملکرد سایت خود در Google 3-pack بررسی کنید. با استفاده از کدهای اسکیما، ربات‌های گوگل بهتر ساختار و محتوای سایت شما را درک می‌کنند و در نتایج متمایز از دیگر رقبا خواهید شد. برای نمایش اطلاعاتی مانند آدرس، شعب کسب‌وکار، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر محصولات و خدمات خود می‌توانید از اسکیما‌های Organization و LocalBusiness استفاده کنید. طبق مطالعه MOZ، سیگنال‌ Review نقش مهمی در رتبه‌بندی محلی کسب‌وکارها دارد. نظرات و بررسی کاربران کمیت و کیفیت پروفایل یک بیزینس را نشان می‌دهد. احتمال اینکه گوگل از نظرات سایت‌های دیگر مانند Yelp استفاده کند هم بسیار زیاد است.

شواهدی وجود دارد که جاسازی نقشه گوگل در صفحه هدف نیز می‌تواند به بهبود سئو کمک کند. همانطور که پیش از این اشاره داشتیم که استنادات NAP شامل نام، آدرس و شماره تلفن، به کسب و کار شما در سایر وب سایت‌ها اشاره دارد. نظرات مثبت مشتریان به طور قابل توجهی بر رتبه بندی و اعتبار جستجوی محلی تأثیر می‌گذارد. Chris Everett مدیر و مشاور سئو در شرکت  Atlanta SEO Consultant باور دارد که شرکت هایی که در چندین منطقه جغرافیایی شعبه دارند و هر کدام از این شعبه ها می تواند مخاطب محلی بالایی را به خود جذب کند. می توانند برای هر یک از این مناطق در سایت خود صفحه ای ایجاد کرده  و آن را بهینه سازی کنند. یک ابزار جامع برای مدیریت حضور آنلاین کسب‌وکار در تمامی پلتفرم‌ها.

خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخش‌های سئو نظیر سئوی محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. این بدین معنی نیست که تحقیق کلمات کلیدی در جستجوهای محلی اهمیت ندارد. برای رسیدن به موفقیت در سئو محلی، نیاز است به چند نکته کلیدی توجه کنید. اول اینکه، اطلاعات تماس و آدرس خود را به طور متوالی در وب‌سایت و صفحات اجتماعی خود به‌روز کنید. این نکته به مشتریان کمک می‌کند تا همیشه بتوانند با شما تماس بگیرند.

بیماران معمولاً عبارت‌هایی مانند دندان‌پزشک در محدوده سعادت‌آباد را جستجو می‌کنند. در طراحی موبایل، دکمه‌ها و منو ها باید به گونه‌ای قرار گیرند که کاربر به راحتی بتواند روی آن‌ ها کلیک کند. دکمه‌های خیلی کوچک یا منو های پیچیده باعث کاهش تجربه کاربری و نرخ تبدیل می‌شوند. تغییرات الگوریتمی گوگل می‌تواند رتبه ‌بندی ‌های محلی را تحت تاثیر قرار دهد. برای مقابله با این موضوع، باید همیشه از تغییرات جدید مطلع باشید و استراتژی‌های خود را مطابق با الگوریتم ‌های جدید تنظیم کنید. درصورت ثبت اطلاعات تماس، کارشناس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

به من ثابت شده بهترین موقعیت برای ذکر استنادات (Citation)، سایت های محلی است. و تا زمانی که به آن منطقه جغرافیایی سرویس دهی کنید، ترافیک به سایت شما هدایت خواهد شد. اگر تا اینجا با من همراه بوده باشید، متوجه شده اید که برای هر بخش باید یک محتوای منحصر به فرد نوشت. اما اگر این اطلاعات را مشخص نکنید و مشتریان را به اشتباه بیاندازید باید منتظر نظرات منفی آنها باشید. تمام اطلاعاتی که در پروفایل خود وارد می کنید، باید با اطلاعات داخل سایت و NAP های شما یکسان باشد. با تمام مواردی که به آنها اشاره شد، سئوی داخلی (On-Page SEO) همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شما با به اشتراک‌گذاری عکس‌های باکیفیت، شخصیت کسب‌وکار خود را نشان می‌دهید و این به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. تصاویر با کیفیت می‌تواند توجه کاربران را به کسب‌وکار شما جلب کند و به شما کمک می‌کنند تا ورودی بیشتری را داشته باشید. یکی از ساده‌ترین و اغلب نادیده‌گرفته‌شده‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی، Google My Business است. افزودن اطلاعات دقیق کسب‌وکار می‌تواند به گوگل در درک بهتر کسب‌وکار شما کمک کند و لیست شما را با مرتبط‌ترین جستجوها مطابقت دهد. در این بخش به آموزش جستجوی کلمات کلیدی (Local Keyword Research) برای سئو محلی می پردازیم. خوشبختانه فرایند جستجو کلمات کلیدی تنها ۱ بار انجام می شود و نیاز به تکرار ندارد.

در دنیای امروز، مردم به دنبال خدمات و محصولات بومی هستند و این موجب افزایش اهمیت جستجوهای محلی می‌شود. با وجود پیشرفت تکنولوژی و دستگاه‌های همراه، مردم بیشتر از هر زمان دیگری به جستجوی اطلاعات محلی پرداخته‌اند. ترکیب این عوامل به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. Consistency NAP (نام، آدرس و شماره تلفن)، یکی از سیگنال‌های کلیدی رتبه‌بندی بهینه‌سازی محلی است. نقل‌قول‌های NAP مکان‌هایی هستند که نام، آدرس و شماره تلفن شما در آن فهرست شده‌اند.

به طور کلی از آنجا که گوگل می‌خواهد کارش را به درستی انجام دهد، پس طبیعتا نباید نتایج غیر مرتبط به کاربر نمایش دهد. اگر در کشوری فعالیت می‌کنید که در لیست تحریم‌های گوگل نیست یا می‌توانید با آی‌پی‌ غیرایران اقدام کنید، پس حتماً کسب‌وکار خود را به روش Google My Business در گوگل ثبت کنید. برای اضافه کردن نام خود به لیست لوکال‌پک نیاز است تا ثبت‌نام را طبق مراحل زیر طی کنید. نمایش سایت شما در رتبه‌های برتر Google Map Pack به این معناست که برندتان جزو یکی از نتایج برتری است که کاربران در جستجوهایشان می‌بینند و احتمال دارد حتی به صورت حضوری به شما مراجعه کنند. همین عبارت رو اگه الآن توی خونه هم جستجو کنید (با فرض اینکه خونه شما در منطقه یا دست کم خیابون دیگه‌ای واقع شده) شاهد نتایج کاملا متفاوتی خواهید بود.

ایجاد اعتماد و اقتدار یکی دیگر از مواردی است که درنهایت منجر به برندسازی می‌شود. به بیان دیگر هنگامی‌که برند شما در رتبه‌های نخست گوگل نمایش داده می‌شود، قابل اعتماد بودن و محبوب بودن برند شما را نمایش خواهد داد. پس در دنیای امروز کسب رتبه‌های اول در گوگل یکی از نشانه‌های قابل اطمینان و قابل اعتماد بودن برند شما خواهد بود. هنگامی‌که نام تجاری شما، همواره در نتایج گوگل نمایش داده شود، به میزان زیادی توجه کاربران مختلف را به سوی شما جذب خواهد کرد. وقتی کسی تجربه ای با شرکت شما ندارد، به تجربیات دیگران روی می‌آورد تا تصمیم بگیرد آیا مارکت شما برای او مناسب است یا خیر. این کلمات کلیدی خاص به هدایت علاقه‌مندترین افراد به صفحه شما کمک می‌کنند.

یکی دیگر از راهکارهای مهم در سئو کسب‌وکارهای محلی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با مکان جغرافیایی شما است. کاربران اغلب عباراتی مانند “نزدیک‌ترین”، “بهترین در محله من”، یا “در نزدیکی من” را جستجو می‌کنند. با گنجاندن این عبارات در محتوای وب‌سایت و توضیحات کسب‌وکار خود، می‌توانید در این جستجوها ظاهر شوید و کاربران بیشتری را جذب کنید. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود. این نوع نتایج زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد. در Local SERP معمولاً لیستی از کسب‌وکارهای محلی به همراه اطلاعاتی مثل نام، آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و نقشه نمایش داده می‌شود.

وقتی که یه چیزی رو گوگل می‌کنید، ربات گوگل سریعا ایندکس رو بررسی می‌کنه و لیستی از وب‌سایت‌هایی که پاسخ شما رو دارند ارائه می‌ده. این نتایج بر اساس اینکه چقدر به جستجوی شما مربوط هستند رتبه بندی می‌شن. این رتبه بندی هم بر اساس معیارهای سئو داخلی یا on-page و هم بر اساس معیارهای سئو خارجی یا off-page انجام می‌شه. هر بار که محتوا می‌نویسید باید با استفاده از کلمات کلیدی با حجم سرچ بالا، عنوان سئو مناسب، استفادۀ درست از هدینگ 1 تا 6، متا دیسکریپشن و بدنۀ متن، محتوا را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. حتماً باید تیم تولید محتوای خوبی استخدام کنید که برای شما تولید محتوای جغرافیایی یا محلی را به صورت هدفمند انجام دهند. افراد بسیاری به دنبال خدمات شما در گوگل هستند؛ بنابراین شما باید آدرس، شماره تلفن و نام خود را در گوگل به صورت درست بنویسید و برای انجام این کار NAP خود را تنظیم کنید.

وقتی اطلاعات کسب‌وکار شما (NAP) مانند نام برند، حوزه فعالیت، آدرس و شماره تلفن در سایت‌های مختلف به‌خصوص بین سایت‌های محلی یافت شود، گوگل راحت‌تر می‌تواند آن را شناسایی کند. با تمرکز روی استراتژی سئوی محلی و کسب رتبه بالا در گوگل‌پک، برای کسب‌وکار خود مزیت رقابتی ایجاد کرده‌اید و می‌توانید مشتریان هدفمندی را به سمت سایت خود جذب کنید. برای اینکه مفهوم لوکال‌پک را بهتر درک کنید، کافی است سرچ محلی کوچکی انجام دهید. دسته اول، لوکال‌پک همان نتایجی (سایت) هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی به کاربر نمایش داده می‌شوند. دسته دوم هم مربوط به دیگر سایت‌هایی است که با سئوی ارگانیک در آن موقعیت حضور دارند. تعداد سایت‌های بخش لوکال‌پک در گذشته، بیشتر از ۳ نتیجه بود و به ۷ یا ۱۰ عدد هم می‌رسید؛ اما گوگل با توجه به رفتار کاربران تصمیم گرفت که آن را روی عدد ۳ نگه دارد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/